Zajrzyj do Fosabu
Kąt wtrysku - jak ustawić?
Zwiń
X
-
Kąt wtrysku - jak ustawić?
witam
panowie zdiagnozowalem wreszcie moją octawkę po zmianie rozrządu i okazało sie ze na Vagu w bloku 000 grupa 002 mam wartosc na wolnych obrotach 55, a powinno być 38
wiec to chyba oznacza ze jest za wczesny kąt wtrysku
czy pomoze mi którys z panów przestawic pompe tak zeby bylo dobrze???
cos takiego wyczytałem:
"Wał i wałek ustawiony,blokujemy pompę w okienku na skrzyni mamy OT żeby lepiej to widzieć zaznaczamy białą farbą.Następnie poluzowujemy
trzy śruby na kole pompy,na czwartym biegu z blokadą /np wiertło 6mm/
przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy kąt początek wtrysku.Po śrubach na kole widzimy o ile nam się kąt zmienił.Skręcamy śruby wyciągamy blokadę i uruchamiamy silnik na VAG-u widać że wartość, kąt,się zmienił."
mam do tego pytania
1. wał i wałek ustawiony - o co tu chodzi jak ustawiony???
2. blokujemy pompe w okienku, na skrzyni mamy OT - co to znaczy - zeby lepiej widziec zaznaczamy białą farbą - co dokladnie zaznaczamy farbą?
3. przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy - czy nie mozna jakos tego inaczej zrobić tylko trzeba przepychac samochod??? i w którą strone zeby opóźnic lub wyprzedzic kąt wtrysku
proszę podpowiedzcie jak wy to robicie i czy powyzsza metoda jest OK
pozdrawiam
-
-
witam
panowie pomozcie mi
nie mowcie co jest złe a co dobre
owicz0 sluchaj jeden facet powiedzial mi ze powinno byc 38, ja mam 55
wiec sądzilem ze trzeba to ustawic, Ty znowu mowisz co innego ja poprostu jestem juz glupi.
Powtarzam jeszcze raz blok000
grupa 02 - mam 55
grupa 09 - mam 139
Prosze was o jasną odpowiedź czy to jest dobrze czy nie
bo jak rano samochód odpalam to musze krecic 7 sekund
a tak nie było
jakie wy macie wartosci u siebie?
Komentarz
-
-
Zacytuje Marka, moze to cos pomoze bo pora pozna...
Zamieszczone przez Master/sKąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz.
Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Nie wspomnę o fakcie że czasami rozrząd jest źle ustawiony i po wymianie paska na "swoje" znaki jest nadal źle.
W przypadku opisywanego silnika PD ustawienie przebiega w inny sposób. Po ustawieniu idealnego "0" wału blokujemy wałek rozrządu pasownym kołkiem. Zluzowuje się wtedy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele... w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim napręzeniu paska...dokrecamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokade wałka. należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Jesli ktos chce być absolutnym aptekarzem moze dokonać kontroli ustawienia Vag-iem. W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w pizdu :twisted:"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN PURCHAWA!!!!!
Dziekuje bardzo zaczyna mi sie powoli rozjasniac
( jak mozesz to podaj link do tej wypowiedzi Mastersa i innych bo on super tlumaczy)
moj silnik to AHF 110 km z pompą Bosha VP-37
teraz jedynie czekam na fachowców którzy podpowiedzą mi które grupy w Vag-u sprawdzac i na ktore patrzec przy przestawianiu kąta
wiem na pewno ze blok 000 grupa 002 - kąt początku wtrysku; i 009 temperatura paliwa, ale jakie powinny być dokladnie wartosci zeby to ustawic ze tak powiem po aptekarsku
czy ewentualnie jeszcze sprawdzamy blok 004 tam są 4 grupy:
1 obroty silnika
2 kąt początku wtrysku (wymagany)
3 kąt początku wtrysku (rzeczywisty)
4 wspólczynnik trwania impuslu zaworu recyrkulacji spalin.
prosze was jezeli ktos ma Octawkę ztestowaną przez siebie i dobrze mu pali
podeslijcie mi wartości
dla Bloków 000 i 004
i jezeli ktos to ustawial u siebie napiszcie taką króciutką instrukcje
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jurek13WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN PURCHAWA!!!!!
Zamieszczone przez jurek13( jak mozesz to podaj link do tej wypowiedzi Mastersa i innych bo on super tlumaczy)
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
Tam wszystko powinno byc co i jak.
Niestety Marek jest zajety remontem, bo tak to pewnie by tutaj pomogl."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jurek13prosze was jezeli ktos ma Octawkę ztestowaną przez siebie i dobrze mu pali
podeslijcie mi wartości
dla Bloków 000 i 004
W bloku 000 wartości następujące:
dla biegu jałowego:
043,050,000,016,085,205,086,145,134,080
próba drogowa:
140,178,255,179,215,204,074,138,127,255
natomiast w 004:
903,0.4,1.1,2.8 - dla biegu jałowego
3192,7.7,5.8,73,7 dla próby grogowej
55 i 139 to wydaje się, że prawidłowe wartości, mieszczą się w granicach wartości wymaganych.Golf IV ALH@ASV
Komentarz
-
-
Panowie chciałbym wyrazić swoje zadowolenie, oraz zaopiniować kilku kolegów
którzy w sposób bezpośredni i efektywny pomogli mi zlokalizować usterkę w moim aucie,
usterką był źle ustawiony kąt wtrysku, praktycznie jako laik próbowałem to zrobić zdobywając
potrzebne narzędzia w postaci softu. Nie mogłem jednakże znaleźć wprowadzającego w temat,
nie wiem czy była to niechęć z waszej strony czy może brak czasu czy sezon urlopowy.
Teraz jestem o rozdział mądrzejszy i elokwętniejszy w tym temacie
za Sprawą pana Aligatora oraz owicz0-a są to ludzie na których można polegać, na których moglibyśmy
zbudować naszą lepszą rzeczywistość, którym podejrzewam można bezinteresownie zaufać i czuć że pomogą w chwilach kiedy tego potrzebujemy
życzę wam wszystkiego najlepszego i dziękuję jeszcze raz za pomoc
chciałbym także nadmienić tutaj pana Maicrofta który mi pomógł
oraz zenonpl i fred
Wielkie dzięki
kończąc swoją wypowiedź, chciałbym zaprosić wszystkich do współpracy o którą w dzisiejszych czasach trudno
i zachęcić administratorów Forum aby takich własnie ludzi wyróżniali na Forum w sposób wyrazisty.
z poważaniem Jurek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jurek13i zachęcić administratorów Forum aby takich własnie ludzi wyróżniali na Forum w sposób wyrazisty.
Na tym forum kazdy lub prawie kazdy pomaga innym jak moze.
To, ze akurat inni nie pomogli nie znaczy, ze nie chcieli czy nie mieli czasu (jak delikatnie zasugerowales).
Moze zwyczajnie nie wiedzieli. Ja, np. nie pamietam na codzien ile powinien wynosic kat wtrysku.
To jest forum uzytkownikow a nie mechanikow - prosze o tym pamietac.
W kazdym razie ciesze sie, ze problem minal.TDI 205PS
Komentarz
-
-
respekt dla samopomocy chlopskiej k
wybaczcie ale tak mi sie nasunelo ( ) pod wplywem inspiracji
a tak na serio to Mikrus ma imo racje kto sie czuje na silach pomaga i o to chodzi.
[ Dodano: Sro 20 Lip, 05 06:45 ]
jak chcesz wartosci dla AHF to tu masz moje wczorajsze:
w bloku 000
grupa 2 - 56
w bloku 004
grupa1 - 903
grupa2 - 1.3*BTDC
grupa3 - 1.3-1.5*BTDC tak sie troszke wahalo
grupa4 - 58%
w ASV bylo w bloku 004
grupa2 - 0.4*BTDC
grupa3 - 0.3-0.7*BTDC chyba jakos tak
nie wiem czy te wartosci sa git ale takie wyszly.
Komentarz
-
-
To, ze akurat inni nie pomogli nie znaczy, ze nie chcieli czy nie mieli czasu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekonw ASV bylo w bloku 004
grupa2 - 0.4*BTDC
grupa3 - 0.3-0.7*BTDC chyba jakos tak
nie wiem czy te wartosci sa git ale takie wyszly.
grupa 2 - 44 (po dodaniu gazu pozniej sie wahalo 43-45)
Nalezy dodac ze te wartosci w ASV byly po zmianie w rozrzadu w ASO :roll:
Moglby ktos wkleic te wartosci z ASV przed wymienionym rozrzadem ?
Komentarz
-
-
*Michał*
mam problem z moim seatem, silnik 1.9 tdi AFN alhambrą dokładniej mówiąc pewnego ranka miał trudności z odpaleniem(objawy zapowietrzenia), za 3 razem odpalił zaczął nierówno pracować silnik ale sie unormowało, w trakcie jazdy wtym dniu często trafiała się podczas dodawania gazu "dziura"(silnik nie regował bądź zwalniał, po czym wszystko wracało do normy). Po wymianie filtra paliwa kłopoty z odpaleniem, jak nigdy, od tej pory nie rozwija mocy, nie wchodzi na obroty, przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu słabo reaguje(po puszczeniu pedału wchodzi na obroty) dymi na biało, nierówno pracuje, szarpie silnikiem. Po podłączeniu pod komputer wykazało błąd 00550 co to znaczy gdzie szukać usterki(mechanik kiepsko sie na tym znał i nie był w stanie mi pomóc dlatego tu szukam pomocy. Miałem zmieniać rozrząd, czy w tym stanie rzeczy ma sens? co robić? Jeszcze kilka pytań Co to jest VAG, czy podłączacie do zwykłeko PC'ta wasze autka, jeśli tak to gdzie znaleźć wtyki i oprogramowanie, jeśli nie to gdzie mi to w okolicy dobrze zdiagnozują?
Komentarz
-
Zamieszczone przez *Michał*wykazało błąd 00550
Moja rada pojedz tu: http://tdituning.pl/ adres na dole strony, a nie do mechanika od wszystkiego, bo oni to sobie moga pomacac w tej chwili weze paliwowe i to juz nie w kazdym aucie.
Komentarz
-
-
Re: Kąt wtrysku - jak ustawić?
Zamieszczone przez jurek13witam
"Wał i wałek ustawiony,blokujemy pompę w okienku na skrzyni mamy OT żeby lepiej to widzieć zaznaczamy białą farbą.Następnie poluzowujemy
trzy śruby na kole pompy,na czwartym biegu z blokadą /np wiertło 6mm/
przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy kąt początek wtrysku.Po śrubach na kole widzimy o ile nam się kąt zmienił.Skręcamy śruby wyciągamy blokadę i uruchamiamy silnik na VAG-u widać że wartość, kąt,się zmienił."
mam do tego pytania
1. wał i wałek ustawiony - o co tu chodzi jak ustawiony???
2. blokujemy pompe w okienku, na skrzyni mamy OT - co to znaczy - zeby lepiej widziec zaznaczamy białą farbą - co dokladnie zaznaczamy farbą?
3. przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy - czy nie mozna jakos tego inaczej zrobić tylko trzeba przepychac samochod??? i w którą strone zeby opóźnic lub wyprzedzic kąt wtrysku
proszę podpowiedzcie jak wy to robicie i czy powyzsza metoda jest OK
pozdrawiam
dzięki za info
u mnie na biegu jałowym
blok 000
grupa 2 jest: 43
bloku 004 nie zrobiłem.
pasek wymieniłem tydzień temu, ale VAG-a mam od wczoraj i sobie testuję.1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
www.samochodowy-warsztat.prv.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez *Michał*...Jeszcze kilka pytań Co to jest VAG, czy podłączacie do zwykłeko PC'ta wasze autka, jeśli tak to gdzie znaleźć wtyki i oprogramowanie, jeśli nie to gdzie mi to w okolicy dobrze zdiagnozują?
VCDS,VAG-COM,VAGCOM,Diagnose,Diagnostics,DTC,Fault Codes,Data Logging,VW Scan Tool,Audi Scan Tool, VAG Scan Tool,Micro-CAN,HEX-USB+CAN,HEX+CAN,HEX-NET,VAG 11,VAG 12,VAG 14,VAG 15
Wersja okrojona jest darmowa. Jest też mułek :roll:
Ja używam takiego kabelka, ale ma ograniczeia do wersji Vag-Com'a 3.11:
teraz pewnie lepiej kupić:
Jak nie masz Com-a to musisz jeszcze kupić przejściówkę USB-COM.
A o diagnozowaniu przeczytasz tutaj:
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
A tak wogóle toByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Witam !!!
Mam wymieniony od dzisiaj rozrząd w swoim AGR.
Odpala normalnie - jak na razie.
Dzisiaj, jak wracałem, to w trasie średnia zużycia paliwa wyszła 4.0/100 km - tak więc także nie odbiega od dotychczasowej jego "normy" przy takiej temperaturze otoczenia.
"Tylko" ... nie chce "normalnie" przyspieszać.
Domyślam się, ze to sprawka niewłaściwego kąta wtrysku - sporo o tym jest na naszym forum.
Mam pytanie: czy może któryś z Kolegów Forumowiczów - z Warszawy - zajmuje się tym, albo może polecić kogoś ??
p.s.: z racji powolnego działania forum z góry proszę o wyrozumiałość, bo doprawdy próbowałem coś znaleźć, ale czas oczekiwania na kolejną stronkę z wyszukiwarki jest doprawdy ... nie dla mnie. ops:Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
Witam, posiadam octavie 1,9TDI ASV przebieg 140000 i jest problem z odpalaniem (ciężko pali).
Mam takie pytanie: czy kąt wtrysku powinno sprawdzać się gdy silnik jest uruchomiony czy też nie.
Moje wartości w bloku 000:
grupa 002 - 34 (gdy silnik nie pracuje) i 74 (gdy silnik pracuje)
Proszę o odpowiedź
Komentarz
-
Komentarz